W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Sprawozdanie merytoryczne za 2021

XML

Treść

Sprawozdanie roczne pracy instytucji kultury za rok 2021

Szanowni Państwo, zapraszam do wypełnienia Sprawozdania rocznego za rok 2021, którego celem jest wszechstronny opis działalności instytucji kultury w roku, który obejmuje sprawozdanie. W stosunku do poprzedniej edycji za rok 2020 wprowadziliśmy kilka zmian, które pozwalają lepiej opisać speyfikę działalności Państwa instytucji w zmieniającym się polu kultury. Instrukcja wypełniania Kwestionariusz sprawozdania składa się z dwóch części: profilowej - ujmującej podstawowe informacje o charakterystyce instytucji – oraz kolejnych modułów opisujących merytoryczne wątki działalności instytucji. Część merytoryczna składa się głównie z pytań otwartych. Prosimy sprawozdawców, aby treść wypowiedzi miała charakter refleksyjny, autoewaluacyjny oraz nie była wypełniona opisami zdarzeń, które można z łatwością odnaleźć na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych instytucji. Do opisu kluczowych działań służy konkretna część formularza (Opis działań). Proszę szczególnie zwrócić uwagę na najważniejsze w danym roku obszary rozwoju oraz kamienie milowe instytucji. Pytania opatrzone są instrukcją wypełnienia w nawiasach [ ]. W większości pytań otwartych nie przewidujemy limitu znaków, ale odpowiedzi powinny być zwięzłe i w syntetyczny sposób odpowiadać na zagadnienia. Żadnego z pytań nie zostawiamy bez odpowiedzi. Jeśli pytanie dotyczy wydarzeń lub faktów, które nie miały miejsca, proszę wpisać "nie dotyczy"  lub wybrać odpowiednią odpowiedź z listy. Dłuższe wypowiedzi tekstowe mogą być wklejane z dowolnego edytora tekstu wprost do pola odpowiedzi na pytanie otwarte, poprzez funkcję schowka. Wypełnienie sprawozdania możliwe jest wyłącznie w trybie elektronicznym online. Bezpieczny link do sprawozdania (token) zostanie udostępniony instytucji po uzgodnieniu - wskazanej osobie oraz na wskazany adres mailowy. Dla celów weryfikacji i bezpieczeństwa proszę zapisać i zachować kod numeryczny, który zostanie wygenerowany po wypełnieniu przez Państwa sprawozdania. Token umożliwia wypełnienie sprawozdania w kilku sesjach (przycisk „odłóż na później”). Uwaga: Token jest ważny do dnia 31.01.2022 r. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań proszę się kontaktować z Wydziałem Kultury. Bardzo dziękujemy za współpracę w zakresie nowej sprawozdawczości. (-) Jerzy Pietraszek Dyrektor Wydziału Kultury UM Wrocławia

PROFIL INSTYTUCJI

Na początku proszę o podanie kilku informacji opisujących podstawową charakterystykę Państwa instytucji.

1. NAZWA INSTYTUCJI

Centrum Kultury Wrocław- Zachód

2. Proszę wskazać formalny profil działalności Instytucji - zgodnie z art. 2 Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

dom kultury

3. Proszę wskazać główny profil działalności

Instytucji instytucja hybrydowa o szerokim spektrum tematycznym

4. W jakich obszarach tematycznych Instytucja prowadziła działalność?

1. dziedzictwo kulturowe

3. edukacja kulturalna

4. animacja kultury

7. działalność repertuarowa/artystyczna

8. inicjowanie aktywności społecznej

10. współpraca międzynarodowa

12. działalność wystawiennicza i ekspozycyjna

13. działalność filmowa

15. prowadzenie zespołów artystycznych (jeżeli są prowadzone w instytucji) 16. organizacja festiwali

5. Spośród wskazanych wyżej obszarów działalności proszę wpisać numery maks. 3 wiodących obszarów tematycznych w 2021 roku.

inicjowanie aktywności społecznej

współpraca międzynarodowa

dziedzictwo kulturowe

6. Proszę wskazać stałe miejsca realizacji działalności Instytucji we Wrocławiu.

1. Nazwa głównej siedziby/adres lokalowy: Centrum Kultury Wrocław- Zachód ul. Chociebuska 4-6, 54-433 Wrocław

2. Nazwa miejsca działalności/adres lokalowy:

3. Nazwa miejsca działalności/adres lokalowy:

4. Nazwa miejsca działalności/adres lokalowy:

5. Nazwa miejsca działalności/adres lokalowy:

6. Pozostałe miejsca realizacji działalności [opisać kategorialnie charakter wraz z liczbą placówek typu filia]:

7. Liczba pracowników w przeliczeniu na etaty oraz liczba osób współpracujących z Instytucją na podstawie umów cywilnoprawnych – ponawianych min. 2 krotnie lub trwających dłużej niż 3 m-ce.

a. Pracownicy etatowi - liczba osób:

21

b. Pracownicy etatowi - liczba etatów:

20,75

c. Współpracownicy pozaetatowi w tym prowadzący działalność gospodarczą w instytucji (w okresie min. 3 m-cy w tym umowy ponawiane - chodzi o osoby stanowiące część potencjału organizacyjnego instytucji) - liczba osób:

15

8. Liczba wolontariuszy zaangażowanych w pracę Instytucji liczba wolontariuszy:

0

9. Struktura budżetu Instytucji w roku 2021 ze względu na źródła finansowania (wg stanu na 31.12.2021):

84 -

a. dotacja podstawowa instytucji (w tym miejska)

0 -

b. dotacje celowe

5 -

c. środki z krajowych programów grantowych

4 -

d. środki z programów europejskich

0 -

e. środki spoza sektora finansów publicznych (niezależni sponsorzy, donatorzy)

7 -

f. przychody z działalności (z biletów, wynajmów, inne)

0 -

g. pozostałe

10. Całkowity budżet Instytucji. w zł:

2.370.131,68

11. Zgromadzone środki własne Instytucji do swobodnej dyspozycji (nadwyżka pozostająca na koncie instytucji) kwota w zł :

9177,48 12.

Wysokość funduszu rezerwowego w dyspozycji Instytucji.

0

13. Jakimi kanałami komunikacji posługuje się Instytucja?

1a Nazwa komunikatora/tytułu: strona internetowa Centrum Kultury Wrocław- Zachód,

1b Adres strony WWW [jeśli dotyczy]: www.ckwz.pl

1c Liczba subskrybentów/nakład: 2237

2a Nazwa komunikatora/tytułu: profil Centrum Kultury Wrocław- Zachód na Facebooku

2b Adres strony WWW [jeśli dotyczy]: https://www.facebook.com/CentrumKulturyWroclawZachod

2c Liczba subskrybentów/nakład: 2857

3a Nazwa komunikatora/tytułu: kanał Centrum Kultury Wrocław- Zachód na You Tube

3b Adres strony WWW [jeśli dotyczy]: https://www.youtube.com/channel/UCPNYwO6YwirSPrshsv0DATQ

3c Liczba subskrybentów/nakład: 15

4a Nazwa komunikatora/tytułu: repertuar miesięczny

4b Adres strony WWW [jeśli dotyczy]:

4c Liczba subskrybentów/nakład: 700 szt.

5. Pozostałe komunikatory - opisać w sposób zbiorczy: tablica podświetlana, plakaty w gablotach, kolportaż plakatów, kolportaż ulotek, Newsletter

OPIS DZIAŁAŃ

Pytania w tej części sprawozdania służą charakterystyce działań istotnych/wiodących/nowych w profilu działalności Instytucji. Nie oznacza to, że pytamy o wszystkie działania z kalendarza, ale przede wszystkim o te, które są istotne dla marki Instytucji, jej pozycji w polu kultury, jak też wyrażają specyfikę jej funkcjonowania.

14. Proszę opisać zrealizowane cele strategiczne Instytucji w 2021 roku.

- pozyskiwanie grantów krajowych i międzynarodowych

- poszerzanie oferty programowej dla niepełnosprawnych

-modernizacja obiektu i dostosowanie go do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

15. Proszę opisać kluczowe dla Instytucji działania, wydarzenia, projekty w 2021 r.

Centrum Kultury Wrocław- Zachód od wielu lat konsekwentnie realizuje działania dla osób z niepełnosprawnościami. Kulturalne uaktywnienie i włączenie do działań kulturalnych osób wykluczonych z kultury jest dla nas priorytetem. W 2021 pozyskaliśmy granty zarówno krajowe jak i zagraniczne na działania skierowane właśnie do tej grupy. Projekt "Drzwi Otwarte- integracja" dofinansowany przez MKiDN, to cykl warsztatów (muzycznych, filmowych, cukierniczych, graffiti, teatralnych) realizowanych we wrześniu i październiku, w których brały udział osoby z niepełnosprawnościami.

Projekt "Międzynarodowy Przegląd Twórczości Osób z Niepełnosprawnościami -TON"- dofinansowany przez MKiDN, to prezentacje polskich i zagranicznych artystów z niepełnosprawnościami. W jego ramach prezentujemy koncerty, spektakle teatralne, wystawy. W tym roku gościliśmy artystów z Czech, Islandii, Irlandii, Włoch i Łotwy oraz z Polski. Projekt "Niepełnosprawny Artysta w Sieci"- Erasmus+, realizujemy wspólnie z partnerem z Hiszpanii i Francji. To cykl warsztatów pozwalający uczestnikom (artystom) na przygotowanie swojej oferty artystycznej i prezentacji jej w sieci. Projekt "Umieć się spotkać" Erasmus+ realizujemy wspólnie z partnerami z Rumunii i Hiszpanii, to cykl warsztatów skierowanych do pracowników instytucji kultury, przygotowujących ich do pracy z osobami z niepełnosprawnościami. Projekty "Audiodeskrypcja przeciw wykluczeniu" Erasmus +, realizujemy wspólnie z partnerami z Rumunii, Litwy, Łotwy i Cypru, a polega na realizacji cyklu warsztatów z tworzenia audiodeskrypcji do spektakli teatralnych, filmów, sztuk plastycznych i napisów dla niesłyszących. Warsztaty kierowane są do pracowników instytucji kultury. Projekt "Festiwal of love" - Kreatywna Europa, realizujemy z partnerami z Hiszpanii i Rumuni, skierowany jest to osób z niepełnosprawnościami, którzy wspólnie pracują nad realizacją widowiska. Widowisko muzyczno- teatralno- taneczne prezentowane będzie we Wrocławiu, Bukareszcie i Amer.

16. Które z działań były najbardziej znaczące?

Projekt "Międzynarodowy Przegląd Twórczości Osób z Niepełnosprawnościami- TON"

Projekt "Festival of Love"- Kreatywna Europa

Projekt "Niepełnosprawny artysta w sieci"- Erasmus +

17. Czy w roku 2021 roku zrealizowane zostały jakieś nowe działania lub projekty, które wykroczyły poza dotychczasową działalność Instytucji?

2. Tak (jakie): - Pozyskanie grantu z unijnego programu Erasmus+ na realizację projektu "Niepełnosprawny artysta w sieci"- CKWZ jest liderem projektu, partnerami są instytucje z Francji i Hiszpanii

18. Proszę podać tytuły premierowych wydarzeń repertuarowych/ tytuły wydawnictw płytowych/publikacji, które Instytucja zrealizowała w 2021 roku

1. Nie dotyczy

19. Proszę opisać zbiory pozyskane do Instytucji w 2021 roku.

1. Nie dotyczy

20. Proszę opisać działania (w tym kontynuowane), i/lub podjęte plany na rzecz przeciwdziałania skutkom katastrofy klimatycznej (w filozofii zielonej instytucji kultury, less waste, zeroemisyjnosci, itp.) realizowane w 2021 r.

2. Podjęto (jakie) - Projekt "Zielone podwórko Centrum Kultury Wrocław- Zachód". Zgodnie z założeniem projektu na terenie podwórka nasadzono byliny, wysokie trawy i kwiaty. Z kolei tam, gdzie nasadzenia wyższych roślin było niemożliwe zdecydowaliśmy się na nasadzenia roślin, które w większym stopniu chronią glebę przed przesuszaniem i w lepiej magazynują wodę. Postawiony także został pojemnik na deszczówkę

21. Jakie były najważniejsze bariery i przeszkody w działalności Instytucji w 2021 roku? Proszę wskazać 3 kluczowe.

Obostrzenia związane z pandemią, a co za tym idzie znaczne zmniejszenie, wręcz zawieszenie normalnej działalności

Brak możliwości zarobkowania

Finanse

22. W jakich przestrzeniach lub miejscach we Wrocławiu, poza stałymi miejscami lokalowymi wskazanymi w pkt. 6, instytucja prowadziła swoje działania?

Brak odpowiedzi.

23. Czy w 2021 roku Instytucja* otrzymała jakieś nagrody i wyróżnienia?

1. Nie

ODBIORCY INSTYTUCJI

24. Proszę wskazać typową grupę/ typowe grupy odbiorców Instytucji w 2021 roku.

2. Amatorzy

4. Dzieci

5. Młodzież

6. Dorośli

7. Seniorzy/ seniorzy zależni

8. Rodziny z dziećmi

9. Mieszkańcy dzielnicy

10. Mieszkańcy Wrocławia

12. Osoby ze specjalnymi potrzebami

13. Zorganizowane grupy szkolne

25. Która/e z nich są traktowane priorytetowo?

I grupa nr: 7

II grupa nr: 10

III grupa nr: 12

26. Proszę wskazać grupę docelową instytucji przy pomocy kategorii z segmentacji wrocławskich uczestników kultury użytych w badaniu Smartscope.

Konsumenci kultury instytucjonalnej

27. Odbiorcy w liczbach wg stanu na 31.12.2021.

Uczestnicy czynni działań edukacyjnych/artystycznych/warsztatowych [liczba]: 1596

Czytelnicy (wypożyczający/kupujący książki) [liczba]: 0

Uczestnicy wydarzeń (spektakle, koncerty, spotkania, itp.) [liczba]: 2702 Uczestnicy wydarzeń w sieci (liczba odwiedzających) [liczba]: 29317 Zwiedzający [liczba]: 0

Korzystający z zasobów na miejscu [liczba]: 0

28. Pozostałe kategorie odbiorców w liczbach wg stanu na 31.12.2021 Projekt "Festival of Love"- Kreatywna Europa 105

Projekt "Audiodeskrypcja przeciw wykluczeniu"- Erasmus+ 30

Projekt "Umieć się spotkać"- Erasmus+ 15

29. Nota metodologiczna – liczba odbiorców.

Wstęp na każde wydarzenie stacjonarne odbywa się za okazaniem zaproszenia- stąd w statystykach brana jest pod uwagę ilość wydanych zaproszeń oraz zajętość sali (50% w związku z restrykcjami sanitarnymi). W przypadku uczestników wydarzeń w sieci zastosowano liczniki wejść. Uczestnicy kół i sekcji ponoszą opłaty za zajęcia oraz prowadzone są listy obecności.

WYDARZENIA

30. Wydarzenia w liczbach wg stanu na 31.12.2021.

Działania edukacyjne/artystyczne/warsztaty [liczba=suma wydarzeń]: 24

Festiwale [liczba=suma wydarzeń]: 2

Spektakle, koncerty: 64

Wydarzenia w sieci [liczba wyświetleń dla wszystkich kanałów wydarzenia]: 85

Wystawy [liczba=suma wydarzeń]: 2

Publikacje [podać tytuł i nakład. W przypadku wydawnictw periodycznych liczba wydań/średni nakład wydania]: repertuar miesięczny, liczba wydań-12/średni nakład 60 sztuk

31. Pozostałe wydarzenia w liczbach wg stanu na 31.12.2021.

Projekt "Festiwal of Love"- Kreatywna Europa- 2

Projekt "Audiodeskrypcja przeciw wykluczeniu"- Erasmus+- 2

Projekt "Umieć się spotkać"- Erasmus+- 1

32. Nota metodologiczna

Uczestnicy wszystkich projektów podpisują listę obecności.

33. Jak Instytucja podtrzymuje zainteresowanie odbiorców własną ofertą?

Centrum Kultury Wrocław- Zachód dba o jakość proponowanych działań. Repertuar dobierany jest tak, aby każdy bez względu na wiek, czy zainteresowania mógł znaleźć coś dla siebie. Proponujemy szeroki wachlarz działań artystycznych (spektakle, koncerty, wystawy). Prezentujemy także wartościowe filmy polskich i zagranicznych twórców.

Poza odpowiednim doborem repertuary dbamy także o jego promocję. Naszych stałych odbiorców o wydarzeniach informujemy newsletterem, wydarzenia umieszczamy na facebook, instagramie, stronie internetowej. Dodatkowo roznosimy ulotki i afisze w newralgiczne miejsca Wrocławia Zachodniego. Duże afisze umieszczamy w gablotach przed wejściem do Centrum, jak również na dwóch, dużych, podświetlanych tablicach.

DOSTĘPNOŚĆ INSTYTUCJI

34. W jaki sposób Instytucja rozwija w 2021 roku swoją dostępność?

dostępność ekonomiczna - zaangażowanie osób z niepełnosprawnościami do działań statutowych, pozyskiwanie funduszy z zewnątrz

dostępność architektonicznej - dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

dostępność mentalno-kompetencyjna - przeszkolony, kompetentny zespół pracowników, wdrożona dostępność

dostępność informacyjno-komunikacyjna - przejrzysta strona internetowa, dostępne materiały promocyjne,

kompetentny zespół pracowników dostępność cyfrowa - strona internetowa, facebook

35. Jakie jeszcze konkretne działania zostały podjęte w celu zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami?

W 2021 zakończona została modernizacja parteru Centrum Kultury Wrocław- Zachód, dostosowanie pomieszczeń do osób niepełnosprawnych ruchowo w tym:

1. salę widowiskową (usunięcie schodków, wykonanie podjazdów dla wózków, montaż podnośnika na scenę)

2. hol boczny (usuniecie schodków, wykonanie podjazdów dla wózków)

3. kasę, szatnie, toalety (przystosowanie do potrzeb na wózkach, obniżenie blatów, zamontowanie alarmów)

W 2021 została również zmieniona strona internetowa Centrum Kultury z zastosowaniem wszelkich zasad dostępności.

ZASOBY MATERIALNE I LUDZKIE

36. Czy w roku sprawozdawczym prowadzone lub zlecone zostały szkolenia dla kadry Instytucji, a jeżeli tak, to w jakich tematach? Czy kadra uzyskała jakieś unikatowe/nowe kompetencje?

2. Tak (jakie?) - W ramach projektu "Audiodeskrypcja przeciw wykluczeniu" pracownicy Centrum Kultury wzięli udział w szkoleniach na Litwie (Kowno) w tworzenia audiodeskrypcji do sztuk plastycznych. W ramach projektu "Umieć się spotkać" pracownicy Centrum i instytucji partnerskich uczestniczą w szkoleniach dostosowania oferty kulturalnej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Ponadto przeszkolony został pracownik merytoryczny do koordynowania działań w związku z dostępnością.

37. Czy w roku, który obejmuje sprawozdanie Instytucja poszerzyła posiadane zasoby materialne: objęła nowe lokale, przeprowadziła remonty, poczyniła inwestycje lub zdobyła zgody na działania ujmowane w planach remontowo-inwestycyjnych?

2. Tak (jakie?) - W 2021 roku została zakończona modernizacja parteru Centrum Kultury. Modernizacja dotyczyła przystosowania pomieszczeń parteru do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

38. Jakie granty (na realizację jakich projektów) pozyskała Instytucja w roku 2021?

1. Tak (jakie?) - Drzwi otwarte- integracja- MKIDN- 37.000 zł, Międzynarodowy Przegląd Twórczości Osób z Niepełnosprawnościami- TON- MKIDN- 73.000 zł, Niepełnosprawny Artysta w Sieci- Erasmus+- 66.555 euro 2. Na sumę ogółem [kwota w zł] - 110.000 zł , 66.555 euro

SPRAWY PRACOWNICZE

39. Czy w Instytucji działają związki zawodowe?

Nie

40. Czy w Instytucji powołany jest pełnomocnik ds równego traktowania?

Tak

41. Czy w Instytucji powołana jest komisja antymobbingowa?

Nie

42. Liczba spraw rozpatrywanych przez komisję antymobbingowa w 2021 roku.

0

43. Czy w Instytucji: funkcjonują wewnętrzne mechanizmy, uregulowania zabezpieczające przed niewłaściwymi zachowaniami w relacjach pracowniczych jak np. mobbing, nierówne traktowanie, nadużycia seksualne?: Tak

są określone procedury na wypadek zaistnienia niewłaściwych zachowań w relacjach pracowniczych?: Tak

POLITYKA PŁACOWA INSTYTUCJI

Zgodnie z notą metodologiczną proszę o wskazanie:

Nota metodologiczna:

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w Instytucji Kultury (średnia płaca brutto analogiczna do średniej płacy w gospodarce narodowej GUS) - wynagrodzenia naliczone za okres sprawozdawczy (wg stanu na dzień 31.XII) dzielone przez przeciętną liczbę zatrudnionych w instytucji w danym okresie (a następnie dzielone przez 12 miesięcy), z wyłączeniem osób przebywających na urlopie macierzyńskim. Podawane w ujęciu brutto tj. razem z podatkiem dochodowym PIT oraz składkami na obowiązkowe ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe. Dane o przeciętnym wynagrodzeniu dotyczą pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełnozatrudnionych. GUS oblicza przeciętne wynagrodzenie w gospodarce narodowej przyjmując [składowe przeciętnego wynagrodzenia]:

· wynagrodzenia osobowe bez wynagrodzeń osób wykonujących pracę nakładczą, uczniów oraz osób zatrudnionych za granicą,

· wypłaty z tytułu udziału w zysku do podziału i w nadwyżce bilansowej w spółdzielniach,

· dodatkowe wynagrodzenia roczne dla pracowników jednostek sfery budżetowej,

· honoraria wypłacone niektórym grupom pracowników za prace wynikające z umowy o pracę np. dziennikarzom

Źródło definicji:

Zeszyt metodologiczny Wynagrodzenia w gospodarce narodowej Autor: Główny Urząd Statystyczny Miejsce publikacji: Warszawa https://stat.gov.pl/metainformacje/slownik-pojec/pojecia-stosowane-w-statystyce-publicznej/693,pojecie.html

Schemat obliczania:

1. Suma wszystkich naliczonych składowych wynagrodzenia w IK w ciągu 12 miesięcy roku sprawozdawczego

2. Przeciętna liczba zatrudnionych w IK (pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełnozatrudnionych) w ciągu 12 miesięcy roku sprawozdawczego

3. Dzielimy pozycje 1. przez 2., a następnie przez 12 miesięcy – otrzymujemy żądaną wielość:

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w Instytucji Kultury

44. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenie brutto w instytucji dla wszystkich pracowników

4377,35

45. mediany wynagrodzenia w instytucji

2880

46. najniższego wynagrodzenia w instytucji

2880

47. najwyższego wynagrodzenia w instytucji

8800

48. Czy w Instytucji były zrealizowane w 2021 roku podwyżki wynagrodzeń?

Nie

49. Biorąc rok sprawozdawczy 2020 za 100% proszę wskazać wysokość funduszu wynagrodzeń w Instytucji wg stanu na 31.12.2021.

100

50. Czy w Instytucji są określone warunki przyznawania podwyżek

Nie

51. Komentarz do realizowanej polityki płacowej IK w 2021 roku

brak

WSPÓŁPRACA I PARTNERSTWA

52. Z jakimi instytucjami kultury podjęto współpracę w ciągu ostatniego roku?

1. Współpracowała z instytucjami [jakimi?] - Klub Muzyki i Literatury, Narodowe Centrum Kultury, Teatr Replika- Rumunia, Łotewska Akademia Kultury, Centrum Kultury Różnych Narodów w Kownie

53. W jakim zakresie współpracowano?

I. Narodowe Centrum Kultury 1. Drzwi otwarte- integracja, cykl warsztatów (teatralnych, muzycznych, wokalnych, cukierniczych, graffiti) skierowanych do osób z niepełnosprawnościami i zdrowych 2. Międzynarodowy Przegląd Twórczości Osób z Niepełnosprawnościami TON- prezentacje artystów z Polski i Europy.

II. Centrum Kultury Różnych Narodów z Litwy- współpraca przy realizacji projektu "Audiodeskrypcja przeciw wykluczeniu"- Erasmus+

III. Teatr Replika z Rumunii- współpraca przy realizacji projektu "Audiodeskrypcja przeciw wykluczeniu"- Erasmus+, "Umieć się spotkać"- Erasmus +, "Festiwal of love" Kreatywna Europa

IV. Klub Muzyki i Literatury- współorganizacja koncertu laureatów im. Anny German

54. Z jakimi organizacjami pozarządowymi, placówkami oświatowymi, radami osiedli, CAL-ami etc. Instytucja współpracowała w ciągu ostatniego roku?

Rada Osiedla Nowy Dwór, Stowarzyszenie Idea- Hiszpania, Stowarzyszenie L,Evasion- Francja, Dorea- Cypr, Dolnośląskie Stowarzyszenie Pomocy Dzieci i Młodzieży- Ostoja, Dolnośląski Specjalistyczny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy nr 13 dla dzieci Niewidomych i Niedowidzących, Dolnośląski Specjalistyczny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy nr 12 dla Niesłyszących i Niedosłyszących, Fundacja na Rzecz Promowania Aktywności Osób Niepełnosprawnych "Wygrajmy Razem", "Fundacja Deskrypcja" Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom "Tęcza", Fundacja "Potrafię pomóc" na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych z Wadami Rozwojowymi, Dolnośląskie Stowarzyszenie Aktywnej Rehabilitacji, Studio Citadela, Środowiskowy Dom Samopomocy "Magnolia", Zespół Szkół Integracyjnych nr 6 we Wrocławiu.

55. Z jakimi partnerami pozainstytucjonalnymi i nieformalnymi (grupami, amatorami, twórcami indywidualnymi/ niezrzeszonymi) Instytucja współpracowała w ciągu ostatniego roku?

Grzegorz Dowgiałło, Mar Gunarsson, Grazzy Eye, Iwona Zięba, Monika Czerczak, Angelika Pytel, Emilia Stalmach, Iza Diana Ihnatiuc, Clair Butler, Tomasz Kowalski, Leszek Kopeć, Monika Kuszyńska,

56. Proszę opisać ważnych partnerów, których Instytucja pozyskała w 2021 roku 1

. L,Evasion z Francji- stowarzyszenie walczące o prawo do odmienności, rozwój osób z niepełnosprawnościami i ich integrację ze społeczeństwem przez sztukę

2. Seniori Hredec Kralove Z.S.- stowarzyszenie współpracujące z seniorami, realizujące wiele projektów polegających na nauce korzystania z nowej technologii cyfrowej,

WIZERUNEK I OCENA POZYCJI W POLU KULTURY

57. Czy ogólnie rzecz biorąc, w praktyce działalności Instytucji są takie działania, których rezultaty umocniły jej pozycję w polu kultury? Jeśli tak, to jakie i w jaki sposób?

3. Tak (jakie?) - 1. Głównymi działaniami są: 1. Realizacja projektów międzynarodowych i współpraca z organizacjami i instytucjami kultury z Europy. Na rynku europejskim funkcjonujemy jako instytucja często zapraszana do realizacji projektów międzynarodowych. 2. Działania skierowane do osób z niepełnosprawnościami . Międzynarodowy Przegląd Twórczości Osób z Niepełnosprawnościami TON, jest tak rozpoznawalny w Europie, że niejednokrotnie zmuszeni jesteśmy odmawiać artystom chcącym się zaprezentować w ramach wydarzenia

SYTUACJA INSTYTUCJI W KONTEKŚCIE COVID-19

58. Rok 2021 to drugi rok szczególnych warunków funkcjonowania w kontekście pandemii COVID-19. Jakie były najważniejsze działania podjęte przez Instytucję, aby realizować jej cele?

Działania, które podjęliśmy to przede wszystkim dostosowanie oferty programowej do możliwości dzisiejszych czasów. W związku z pandemią zmniejszona została ilość uczestników kół i sekcji, zmniejszona ilość uczestników imprez oraz obowiązek noszenia maseczek, rękawiczek i dezynfekcji rąk. Dodatkowo realizację międzynarodowych projektów i wyjazdowych warsztatów zostały odłożone na miesiące o mniejszej zachorowalności.

59. Jakimi innymi uwagami i spostrzeżeniami w kontekście swojej działalności chcielibyście się Państwo podzielić?

Obecna sytuacja związana z pandemią narzuca na nas konieczność dostosowania oferty programowej do braku możliwości zarobkowania. Zmniejszona ilość uczestników zajęć i wydarzeń zdecydowanie przekłada się na wynik finansowy instytucji. Taka sytuacja uniemożliwia nam prowadzenia działalności na poziomie przed pandemią. Dlatego też naszym odbiorcom proponujemy niszowych, często mniej znanych artystów, którzy niejednokrotnie występują u nas za minimalne honoraria.

60. Oświadczam, że podane w kwestionariuszu informacje są zgodne z faktami i najlepszą wiedzą dostępną w Instytucji. Wszystkie informacje zostały zebrane i przedstawione za wiedzą i zgodą dyrekcji Instytucji Dąbrówka Petrow kierownik działu programowego d.petrow@ckwz.pl

61. Dane osobowe Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez GMINA WROCŁAW, z siedzibą przy pl. Nowy Targ 1 - 8, kod pocztowy 50-141 w Wrocław dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia badań oraz analizy wyników tych badań, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Przyjmuję do wiadomości, że wyrażona przeze mnie zgoda może być wycofana w każdej chwili.