Sprawozdanie merytoryczne za 2022
XMLTreść
Sprawozdanie roczne pracy instytucji kultury za rok 2022
Szanowni Państwo, zapraszam do wypełnienia Sprawozdania rocznego za rok 2022, którego celem jest wszechstronny opis działalności instytucji kultury w roku, który obejmuje sprawozdanie. W stosunku do poprzedniej edycji za rok 2021 nie wprowadzilismy zmian. Instrukcja wypełniania Kwestionariusz sprawozdania składa się z dwóch części: profilowej – ujmującej podstawowe informacje o charakterystyce instytucji – oraz kolejnych modułów opisujących merytoryczne wątki działalności instytucji. Część merytoryczna składa się głównie z pytań otwartych. Prosimy sprawozdawców, aby treść wypowiedzi miała charakter refleksyjny, autoewaluacyjny oraz nie była wypełniona opisami zdarzeń, które można z łatwością odnaleźć na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych instytucji. Do opisu kluczowych działań służy konkretna część formularza (Opis działań). Proszę szczególnie zwrócić uwagę na najważniejsze w danym roku obszary rozwoju oraz kamienie milowe instytucji. Pytania opatrzone są instrukcją wypełnienia w nawiasach [ ]. W większości pytań otwartych nie przewidujemy limitu znaków, ale odpowiedzi powinny być zwięzłe i w syntetyczny sposób odpowiadać na zagadnienia. Żadnego z pytań nie zostawiamy bez odpowiedzi. Jeśli pytanie dotyczy wydarzeń lub faktów, które nie miały miejsca, proszę wpisać „nie dotyczy” lub wybrać odpowiednią odpowiedź z listy. Dłuższe wypowiedzi tekstowe mogą być wklejane z dowolnego edytora tekstu wprost do pola odpowiedzi na pytanie otwarte, poprzez funkcję schowka. Wypełnienie sprawozdania możliwe jest wyłącznie w trybie elektronicznym online. Bezpieczny link do sprawozdania (token) zostanie udostępniony instytucji po uzgodnieniu – wskazanej osobie oraz na wskazany adres mailowy. Dla celów weryfikacji i bezpieczeństwa proszę zapisać i zachować kod numeryczny, który zostanie wygenerowany po wypełnieniu przez Państwa sprawozdania. Token umożliwia wypełnienie sprawozdania w kilku sesjach (przycisk „odłóż na później”). Uwaga: Token jest ważny do dnia 27.01.2023 r. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań proszę się kontaktować z Wydziałem Kultury. Bardzo dziękujemy za współpracę w zakresie nowej sprawozdawczości. (-) Jerzy Pietraszek Dyrektor Wydziału Kultury UM Wrocławia
PROFIL INSTYTUCJI
Na początku proszę o podanie kilku informacji opisujących podstawową charakterystykę Państwa instytucji.
1. NAZWA INSTYTUCJI
Centrum Kultury Wrocław- Zachód
2. Proszę wskazać formalny profil działalności Instytucji - zgodnie z art. 2 Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
dom kultury
3. Proszę wskazać główny profil działalności
Instytucji instytucja hybrydowa o szerokim spektrum tematycznym
4. W jakich obszarach tematycznych Instytucja prowadziła działalność?
1. dziedzictwo kulturowe
3. edukacja kulturalna
4. animacja kultury
7. działalność repertuarowa/artystyczna
8. inicjowanie aktywności społecznej
10. współpraca międzynarodowa
11. organizacja rezydencji i wizyt studyjnych
12. działalność wystawiennicza i ekspozycyjna
13. działalność filmowa
15. prowadzenie zespołów artystycznych (jeżeli są prowadzone w instytucji)
16. organizacja festiwali
5. Spośród wskazanych wyżej obszarów działalności proszę wpisać numery maks. 3 wiodących obszarów tematycznych w 2022 roku.
8
1
10
6. Proszę wskazać stałe miejsca realizacji działalności Instytucji we Wrocławiu.
1. Nazwa głównej siedziby/adres lokalowy: Centrum Kultury Wrocław- Zachód ul. Chociebuska 4-6, 54-433 Wrocław
2. Nazwa miejsca działalności/adres lokalowy:
3. Nazwa miejsca działalności/adres lokalowy:
4. Nazwa miejsca działalności/adres lokalowy:
5. Nazwa miejsca działalności/adres lokalowy:
6. Pozostałe miejsca realizacji działalności [opisać kategorialnie charakter wraz z liczbą placówek typu filia]:
7. Liczba pracowników w przeliczeniu na etaty oraz liczba osób współpracujących z Instytucją na podstawie umów cywilnoprawnych – ponawianych min. 2 krotnie lub trwających dłużej niż 3 m-ce.
a. Pracownicy etatowi - liczba osób: 21
b. Pracownicy etatowi - liczba etatów: 17,875
c. Współpracownicy pozaetatowi w tym prowadzący działalność gospodarczą w instytucji (w okresie min. 3 m-cy w tym umowy ponawiane - chodzi o osoby stanowiące część potencjału organizacyjnego instytucji) - liczba osób: 0
8. Liczba wolontariuszy zaangażowanych w pracę Instytucji liczba wolontariuszy: 0
9. Struktura budżetu Instytucji w roku 2021 ze względu na źródła finansowania (wg stanu na 31.12.2022):
61 - a. dotacja podstawowa instytucji (w tym miejska)
13 - b. dotacje celowe
1 - c. środki z krajowych programów grantowych
12 - d. środki z programów europejskich
0 - e. środki spoza sektora finansów publicznych (niezależni sponsorzy, donatorzy)
7 - f. przychody z działalności (z biletów, wynajmów, inne)
6 - g. pozostałe
10. Całkowity budżet Instytucji. w zł:
3277600,60 11.
Zgromadzone środki własne Instytucji do swobodnej dyspozycji (nadwyżka pozostająca na koncie instytucji) kwota w zł :
17475,19
12. Wysokość funduszu rezerwowego w dyspozycji Instytucji. 0
13. Jakimi kanałami komunikacji posługuje się Instytucja?
1a Nazwa komunikatora/tytułu: strona internetowa Centrum Kultury Wrocław- Zachód
1b Adres strony WWW [jeśli dotyczy]: www.ckwz.pl
1c Liczba subskrybentów/nakład:
2a Nazwa komunikatora/tytułu: profil Centrum Kultury Wrocław- Zachód na Facebook
2b Adres strony WWW [jeśli dotyczy]: www.facebook.com/Centrumkulturywroclawzachod
2c Liczba subskrybentów/nakład: 3,3 tys
3a Nazwa komunikatora/tytułu: kanał Centrum Kultury Wrocław- Zachód na You Tube
3b Adres strony WWW [jeśli dotyczy]: www.youtube.com/channel/UCPNYw06YwirSPrshsv0DATQ
3c Liczba subskrybentów/nakład: 23
4a Nazwa komunikatora/tytułu: kanał Centrum Kultury Wrocław- Zachód na Instagramie
4b Adres strony WWW [jeśli dotyczy]: https://www.instagram.com/centrum_kultury_wroclaw_zachod/
4c Liczba subskrybentów/nakład: 490 obserwujących
5. Pozostałe komunikatory - opisać w sposób zbiorczy: repertuar miesięczny, tablice podświetlane, gabloty, kolportaż ulotek, plakatów, Newsletter
OPIS DZIAŁAŃ
Pytania w tej części sprawozdania służą charakterystyce działań istotnych/wiodących/nowych w profilu działalności Instytucji. Nie oznacza to, że pytamy o wszystkie działania z kalendarza, ale przede wszystkim o te, które są istotne dla marki Instytucji, jej pozycji w polu kultury, jak też wyrażają specyfikę jej funkcjonowania.
14. Proszę opisać zrealizowane cele strategiczne Instytucji w 2022 roku.
W 2022 Centrum Kultury Wrocław Zachód finalizowało szereg projektów międzynarodowych, skierowanych do kadr kultury oraz osób z niepełnosprawnościami. "Umieć się spotkać"- Erasmus + cykl warsztatów skierowanych do kadr kultury, przygotowujący do pracy z osobami wykluczonymi "Audiodeskrypcja przeciw wykluczeniu"- Erasmus + (realizacja projektu- szkolenia z przygotowania audiodeskrypcji, wpłynęły na rozwój AD w Rydze, gdzie powstał pierwszy film z AD przygotowany przez uczestnika warsztatów). "Festiwal of Love"- Kreatywna Europa- prezentacja powstałego widowiska w Hiszpanii, Rumunii i Polsce. Ponad to realizowało projekt "Międzynarodowy Przegląd Twórczości Osób z Niepełnosprawnościami" dofinansowany przez MKiDN oraz Miasto Wrocław. W 2022 roku rozpoczęło realizację projektu "Akademia Aktywnego Seniora" Erasmus +, z partnerem z Hradec Kralove.
15. Proszę opisać kluczowe dla Instytucji działania, wydarzenia, projekty w 2022 r. Projekt "Akademia Aktywnego Seniora" Erasmus +, to realizacja warsztatów angażujących zarówno kadry kultury jak i lokalnych Seniorów. Warsztaty dla Seniorów: edukacyjne (nazwa obsługi smartfona, serfowanie po internecie) oraz artystyczno- kulturotwórcze (eco krawiectwo i teatralne), odbywają się w międzynarodowych grupach (uczestnicy z Hredec Kralowe oraz lokalni Seniorzy współpracujący z CKW-Z.) Finał projektu "Festiwal of Love"- pokaz widowiska w skład którego weszły części przygotowane przez partnerów z Hiszpanii, Rumunii i Polski. Spektakl prezentowany był w Bukareszcie, Ammer i we Wrocławiu, a uczestniczyły w nim osoby z niepełnosprawnościami i zdrowe.
16. Które z działań były najbardziej znaczące?
Akademia Aktywnego Seniora
Audiodeskrypcja przeciw wykluczeniu
Festiwal of Love
17. Czy w roku 2022 roku zrealizowane zostały jakieś nowe działania lub projekty, które wykroczyły poza dotychczasową działalność Instytucji?
2. Tak (jakie): - Akademia Aktywnego Seniora
18. Proszę podać tytuły premierowych wydarzeń repertuarowych/ tytuły wydawnictw płytowych/publikacji, które Instytucja zrealizowała w 2022 roku
1. Nie dotyczy
19. Proszę opisać zbiory pozyskane do Instytucji w 2022 roku.
1. Nie dotyczy
20. Proszę opisać działania (w tym kontynuowane), i/lub podjęte plany na rzecz przeciwdziałania skutkom katastrofy klimatycznej (w filozofii zielonej instytucji kultury, less waste, zeroemisyjnosci, itp.) realizowane w 2022 r.
2. Podjęto (jakie) - montaż systemu fotowoltaiki
21. Jakie były najważniejsze bariery i przeszkody w działalności Instytucji w 2022 roku? Proszę wskazać 3 kluczowe.
Finanse
Mniejsze zainteresowanie ofertą
Duża ilość wydarzeń w sąsiadujących instytucjach
22. W jakich przestrzeniach lub miejscach we Wrocławiu, poza stałymi miejscami lokalowymi wskazanymi w pkt. 6, instytucja prowadziła swoje działania?
Brak odpowiedzi.
23. Czy w 2022 roku Instytucja* otrzymała jakieś nagrody i wyróżnienia?
1. Nie
ODBIORCY INSTYTUCJI
24. Proszę wskazać typową grupę/ typowe grupy odbiorców Instytucji w 2022 roku.
2. Amatorzy
4. Dzieci
5. Młodzież
6. Dorośli
7. Seniorzy/ seniorzy zależni
8. Rodziny z dziećmi
9. Mieszkańcy dzielnicy
10. Mieszkańcy Wrocławia
12. Osoby ze specjalnymi potrzebami
13. Zorganizowane grupy szkolne
25. Która/e z nich są traktowane priorytetowo?
I grupa nr: 7
II grupa nr: 9
III grupa nr: 12
26. Proszę wskazać grupę docelową instytucji przy pomocy kategorii z segmentacji wrocławskich uczestników kultury użytych w badaniu Smartscope.
Konsumenci kultury instytucjonalnej
27. Odbiorcy w liczbach wg stanu na 31.12.2022.
Uczestnicy czynni działań edukacyjnych/artystycznych/warsztatowych [liczba]: 2000
Czytelnicy (wypożyczający/kupujący książki) [liczba]: 0
Uczestnicy wydarzeń (spektakle, koncerty, spotkania, itp.) [liczba]: 7500
Uczestnicy wydarzeń w sieci (liczba odwiedzających) [liczba]: 0
Zwiedzający [liczba]: 0 Korzystający z zasobów na miejscu [liczba]: 0
28. Pozostałe kategorie odbiorców w liczbach wg stanu na 31.12.2022
Umieć się spotkać- 60 osób
Festiwal of Love- 500 osób
Audiodeskrypcja przeciw wykluczeniu 30 osób
29. Nota metodologiczna – liczba odbiorców.
Wydarzenia- wydawane zaproszenia, sprzedaż biletów działania artystyczne- opłaty za uczestnictwo w warsztatach projekty- listy obecności
WYDARZENIA
30. Wydarzenia w liczbach wg stanu na 31.12.2022.
Działania edukacyjne/artystyczne/warsztaty [liczba=suma wydarzeń]: 16
Festiwale [liczba=suma wydarzeń]: 1
Spektakle, koncerty: 60
Wydarzenia w sieci [liczba wyświetleń dla wszystkich kanałów wydarzenia]: 5
Wystawy [liczba=suma wydarzeń]: 0
Publikacje [podać tytuł i nakład. W przypadku wydawnictw periodycznych liczba wydań/średni nakład wydania]: 0
31. Pozostałe wydarzenia w liczbach wg stanu na 31.12.2022.
nie dotyczy
nie dotyczy
nie dotyczy
32. Nota metodologiczna - liczba wydarzeń
spektakle koncerty- sprawozdania miesięczne
warsztaty artystyczne- sprawozdania miesięczne
wystawy- sprawozdania miesięczne
33. Jak Instytucja podtrzymuje zainteresowanie odbiorców własną ofertą? Centrum Kultury Wrocław- Zachód dba o jakość proponowanych wydarzeń. Proponuje działania najwyższej jakości, dobierając repertuar tak, aby każdy bez względu na wiek, status społeczny znalazł dla siebie interesującą ofertę,
DOSTĘPNOŚĆ INSTYTUCJI
34. W jaki sposób Instytucja rozwija w 2022 roku swoją dostępność?
dostępność mentalno-kompetencyjna - Udział pracowników w szkoleniach w ramach projektów Erasmus+ poszerzających ich kompetencje zawodowe do pracy z osobami z niepełnospawnoścami
35. Jakie jeszcze konkretne działania zostały podjęte w celu zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami?
Wydarzenia artystyczne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami zarówno kulturalne jak i kulturotwórcze
ZASOBY MATERIALNE I LUDZKIE
36. Czy w roku sprawozdawczym prowadzone lub zlecone zostały szkolenia dla kadry Instytucji, a jeżeli tak, to w jakich tematach? Czy kadra uzyskała jakieś unikatowe/nowe kompetencje?
2. Tak (jakie?) - Zasady tworzenia audiodeskrypcji, szkolenie z programu RAKS, koordynator ds. dostępności, zaawansowany kurs Exela, kalkulacja wynagrodzeń w 2022
37. Czy w roku, który obejmuje sprawozdanie Instytucja poszerzyła posiadane zasoby materialne: objęła nowe lokale, przeprowadziła remonty, poczyniła inwestycje lub zdobyła zgody na działania ujmowane w planach remontowo-inwestycyjnych?
2. Tak (jakie?) - remont dachu, montaż systemu fotowoltaiki
38. Jakie granty (na realizację jakich projektów) pozyskała Instytucja w roku 2022?
1. Tak (jakie?) - Akademia Aktywnego Seniora, Międzynarodowy Przegląd Twórczości Osób Niepełnosprawnych TON
2. Na sumę ogółem [kwota w zł] - 60.000 e, 41.000 zł
SPRAWY PRACOWNICZE
39. Czy w Instytucji działają związki zawodowe?
Nie
40. Czy w Instytucji powołany jest pełnomocnik ds równego traktowania?
Tak
41. Czy w Instytucji powołana jest komisja antymobbingowa?
Nie
42. Liczba spraw rozpatrywanych przez komisję antymobbingowa w 2022 roku.
0
43. Czy w Instytucji: funkcjonują wewnętrzne mechanizmy, uregulowania zabezpieczające przed niewłaściwymi zachowaniami w relacjach pracowniczych jak np. mobbing, nierówne traktowanie, nadużycia seksualne?: Tak
są określone procedury na wypadek zaistnienia niewłaściwych zachowań w relacjach pracowniczych?: Tak
POLITYKA PŁACOWA INSTYTUCJI
Zgodnie z notą metodologiczną proszę o wskazanie:
Nota metodologiczna:
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w Instytucji Kultury (średnia płaca brutto analogiczna do średniej płacy w gospodarce narodowej GUS) - wynagrodzenia naliczone za okres sprawozdawczy (wg stanu na dzień 31.XII) dzielone przez przeciętną liczbę zatrudnionych w instytucji w danym okresie (a następnie dzielone przez 12 miesięcy), z wyłączeniem osób przebywających na urlopie macierzyńskim. Podawane w ujęciu brutto tj. razem z podatkiem dochodowym PIT oraz składkami na obowiązkowe ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe. Dane o przeciętnym wynagrodzeniu dotyczą pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełnozatrudnionych. GUS oblicza przeciętne wynagrodzenie w gospodarce narodowej przyjmując [składowe przeciętnego wynagrodzenia]:
· wynagrodzenia osobowe bez wynagrodzeń osób wykonujących pracę nakładczą, uczniów oraz osób zatrudnionych za granicą,
· wypłaty z tytułu udziału w zysku do podziału i w nadwyżce bilansowej w spółdzielniach,
· dodatkowe wynagrodzenia roczne dla pracowników jednostek sfery budżetowej,
· honoraria wypłacone niektórym grupom pracowników za prace wynikające z umowy o pracę np. dziennikarzom
Źródło definicji: Zeszyt metodologiczny Wynagrodzenia w gospodarce narodowej Autor: Główny Urząd Statystyczny Miejsce publikacji: Warszawa https://stat.gov.pl/metainformacje/slownik-pojec/pojecia-stosowane-w-statystyce-publicznej/693,pojecie.html
Schemat obliczania:
1. Suma wszystkich naliczonych składowych wynagrodzenia w IK w ciągu 12 miesięcy roku sprawozdawczego
2. Przeciętna liczba zatrudnionych w IK (pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełnozatrudnionych) w ciągu 12 miesięcy roku sprawozdawczego
3. Dzielimy pozycje 1. przez 2., a następnie przez 12 miesięcy – otrzymujemy żądaną wielość: Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w Instytucji Kultury
44. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenie brutto w instytucji dla wszystkich pracowników
4905,24
45. mediany wynagrodzenia w instytucji
3265,50
46. najniższego wynagrodzenia w instytucji
777,50
47. najwyższego wynagrodzenia w instytucji
9200,00
48. Czy w Instytucji były zrealizowane w 2022 roku podwyżki wynagrodzeń?
Tak
49. Biorąc rok sprawozdawczy 2021 za 100% proszę wskazać wysokość funduszu wynagrodzeń w Instytucji wg stanu na 31.12.2022.
100
50. Czy w Instytucji są określone warunki przyznawania podwyżek
Nie
51. Komentarz do realizowanej polityki płacowej IK w 2022 roku
brak
WSPÓŁPRACA I PARTNERSTWA
52. Z jakimi instytucjami kultury podjęto współpracę w ciągu ostatniego roku?
1. Współpracowała z instytucjami [jakimi?] - Klub Muzyki i Literatury, Strefa Kultury
53. W jakim zakresie współpracowano?
Organizacja koncertu finałowego im. Anny German Prelegent podczas konferencji upowszechniającej rezultat intelektualny projektu "Audiodeskrypcja przeciw wykluczeniu"
54. Z jakimi organizacjami pozarządowymi, placówkami oświatowymi, radami osiedli, CAL-ami etc.
Instytucja współpracowała w ciągu ostatniego roku? Rada Osiedla Nowy Dwór, Klub Seniora przy Radzie Osiedla, Klub Seniora Magnolia, Wrocławska Fundacja Filmowa, Dolnośląskie Stowarzyszeni Pomocy Dzieci i Młodzieży Ostoja, Dolnośląski Ośrodek Szkolno- Wychowawczy nr 13 dla dzieci Niewidomych i Niedowidzących, Dolnośląski Ośrodek Szkolno- Wychowawczy nr 12 dla Dzieci Niesłyszących i Niedosłyszących, Fundacja Katarynka, Zespół Szkół Integracyjnych nr 6 we Wrocławiu
55. Z jakimi partnerami pozainstytucjonalnymi i nieformalnymi (grupami, amatorami, twórcami indywidualnymi/ niezrzeszonymi)
Instytucja współpracowała w ciągu ostatniego roku? Grzegorz Dowgiałło, Krzysztof Żesławski, Natalia Lubrano, Mariusz Trzeciak, Monika Czerczak, Anna Wereszczyńska
56. Proszę opisać ważnych partnerów, których Instytucja pozyskała w 2022 roku
Stowarzyszenie Seniori- Hradec Kralove (Czechy)
Stowarzyszenie Luetec- Neapol (Włochy)
WIZERUNEK I OCENA POZYCJI W POLU KULTUR
57. Czy ogólnie rzecz biorąc, w praktyce działalności Instytucji są takie działania, których rezultaty umocniły jej pozycję w polu kultury? Jeśli tak, to jakie i w jaki sposób?
3. Tak (jakie?) - Realizacja projektów międzynarodowych, angażujących lokalną społeczność, działania skierowane do osób z niepełnosprawnościami i seniorów
SYTUACJA INSTYTUCJI W KONTEKŚCIE COVID-19
58. Rok 2022 to kolejny rok szczególnych warunków funkcjonowania w kontekście pandemii COVID- 19. Jakie były najważniejsze działania podjęte przez Instytucję, aby realizować jej cele? Po pandemii Covid-19 Centrum Kultury zauważyło, że znacznie mniej osób zaczęło korzystać z działań artystycznych i kulturotwórczych. Chcąc temu zapobiec i niejako "nauczyć" mieszkańców korzystania z imprez w zamkniętej przestrzeni, CKW-Z wprowadziło darmowe wydarzenia.
UCHODŹCY - NOWI MIESZKAŃCY WROCŁAWIA
W wyniku agresji rosyjskiej - od 24 lutego 2022 roku - rozpoczął się masowy napływ uchodźców wojennych do Polski - w tym do Wrocławia. Wg różnych szacunków gościmy w naszym mieście nawet ponad 200 tys. uchodźców - głównie kobiet i dzieci. Razem z przybyłymi wcześniej ekspatami tworzą oni liczącą się zbiorowość nowych mieszkańców Wrocławia. W pomoc, jak też po prostu w kreowanie dla nich oferty, angażowało i angażuje się wiele wrocławskich instytucji i organizacji.
59. Czy w związku z wojną w Ukrainie instytucja angażowała się w udzielanie pomocy i wsparcia obywatelom Ukrainy?
Tak - w jaki sposób? - organizacja koncertów ukraińskich artystów połączonych ze zbiórkami, prowadzenie warsztatów w języku ukraińskim
60. Czy instytucja dostosowała/rozszerzyła swoją ofertę/profil działalności uwzględniając potrzeby nowych mieszkańców Wrocławia?
Tak - w jaki sposób? - wprowadzenie warsztatów artystycznych w języku ukraińskim
61. Jakimi innymi uwagami i spostrzeżeniami w kontekście swojej działalności chcielibyście się Państwo podzielić?
brak
62. Oświadczam, że podane w kwestionariuszu informacje są zgodne z faktami i najlepszą wiedzą dostępną w Instytucji. Wszystkie informacje zostały zebrane i przedstawione za wiedzą i zgodą dyrekcji Instytucji Dąbrówka Petrow Kierownik działu programowego i projektów d.petrow@ckwz.pl
63. Dane osobowe Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez GMINA WROCŁAW, z siedzibą przy pl. Nowy Targ 1 - 8, kod pocztowy 50-141 w Wrocław dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia badań oraz analizy wyników tych badań, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Przyjmuję do wiadomości, że wyrażona przeze mnie zgoda może być wycofana w każdej chwili.